background-post-image

Wybór odpowiedniego oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych dla danego modelu biznesowego może przyprawić o ból głowy. Ze względu na złożoność branży e-commerce i stale rosnące wymagania dotyczące perfekcyjnego wizerunku w internecie, można się czasem w tym wszystkim pogubić i dryfować między różnymi rozwiązaniami.

W mojej dzisiejszej ocenie chcę się skupić na oprogramowaniu do tworzenia sklepów internetowych Shopware 6, które (jak wynika z mojego doświadczenia) jest bardzo interesującym wyborem dla wielu sprzedawców internetowych, którzy z jednej strony chcą szybko rozpocząć działalność w handlu elektronicznym, a z drugiej potrzebują kompleksowej infrastruktury. W związku z tym chciałbym przedstawić zalety Shopware 6.

Jak dobre jest oprogramowanie Shopware 6?

Dzięki swojej wszechstronności oprogramowanie Shopware 6 może być wykorzystywane w bardzo wielu projektach w sposób profesjonalny i ekonomiczny. Połączenie, które na pierwszy rzut oka może wydawać się nierealne. Ale w rzeczywistości tak jest! Każdy, kto chce stworzyć sklep na Shopware, szybko pozna zalety Shopware 6. Przede wszystkim system oferuje lepszą użyteczność w backendzie. Dzięki takim funkcjom, jak niestandardowe produkty, warianty i właściwości, sklep internetowy może być używany w sposób bardziej intuicyjny.

Dla kogo jest Shopware?

Oprogramowanie Shopware 6 ma wiele zalet i dzięki korzystnemu modelowi licencyjnemu może być obecnie wykorzystywane na wiele sposobów. Nie tylko w B2C, ale także w B2B (między innymi do tego celu przeznaczona jest specjalna nakładka B2B suite). Ponieważ system może być używany także bez frontendu (tzn. tylko w oparciu o backend), możliwości indywidualnego programowania są bardzo duże. Oznacza to, że można odwzorować również inne modele biznesowe (takie jak C2C, A2C, A2A i inne). Jeśli chodzi o wielkość, system jest przeznaczony nie tylko dla MŚP, ale także dla klientów korporacyjnych.

Odkryj zalety Shopware 6 dla właściciela sklepu internetowego

Myśląc o zaletach Shopware 6, należy wspomnieć o wielu ciekawych i przydatnych funkcjach, które sprawiają, że system jest tak wyjątkowy i oferuje zarówno sprzedawcom, jak i ich klientom najlepsze doświadczenia zakupowe. 

Prosta administracja

W Shopware 6 administracja została przebudowana. Ma bardziej przejrzysty interfejs, uporządkowaną nawigację z niewielką liczbą pozycji menu i dobrze przemyślane wskazówki dla użytkownika. Dzięki zastosowaniu vue.js można ją łatwo rozbudowywać. Ponadto administracja została opracowana wspólnie z handlowcami, co zaowocowało spójnym projektem i prostym interfejsem użytkownika. Bardzo korzystne są także narzędzia Flow Builder i Rule Builder.

Centralne zarządzanie kanałami sprzedażowymi

Dzięki nieskomplikowanemu wgrywaniu produktów do kanałów sprzedaży masz możliwość centralnego zarządzania nimi, niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy, punkt sprzedaży, sieci społecznościowe czy platformy sprzedazowe. Do kanałów sprzedaży można przypisać różne języki i waluty. Za pomocą interfejsu API można w każdej chwili podłączyć także inne kanały sprzedaży.

Mocny marketing dzięki “światom doświadczeń”

Bardzo mocną zaletą Shopware 6 jest funkcja “światów doświadczeń” (tzw. Erlebniswelten), które powinny być już znane użytkownikowi z Shopware 5 (wtedy nazywano je „światami zakupów – Einkaufswelten”). Światy doświadczeń oznaczają optymalne pod względem technicznym połączenie treści i handlu oraz zapewniają nacechowane emocjami doświadczenia zakupowe. Umożliwia to prezentowanie całościowych doświadczeń zakupowych we wszystkich kanałach (niezależnie od urządzenia końcowego). Od teraz projektowanie intuicyjnych stron docelowych, stron produktowych, zestawień i stron kategorii jest jeszcze łatwiejsze.

Wydajne zarządzanie mediami

Zarządzanie mediami w Shopware 6 również zostało gruntownie przemyślane. Specjalnie po to, aby zoptymalizować przepływ pracy i skrócić czas operacyjny. W tym celu wykorzystany jest przejrzysty moduł, za pomocą którego można centralnie zarządzać wszystkimi mediami w sklepie internetowym i który zachowuje wydajność nawet przy dużej liczbie mediów. Media można przyporządkować do odpowiednich kategorii i filtrować według potrzeb. Ponadto w nawigacji wyświetla się, gdzie dokładnie media są aktualnie używane.

Bardziej elastyczny frontend

Nowy frontend w Shopware 6 przynosi wiele korzyści nie tylko właścicielom sklepów internetowych, ale także projektantom stron internetowych i programistom. Jest on oparty na frameworku Bootstrap i silniku szablonów Twig, dzięki czemu działa szybko i doskonale na wszystkich urządzeniach końcowych. Nowy frontend oznacza niższe koszty, liczne opcje sortowania list produktów w witrynie oraz bardziej przejrzystą prezentację produktów, zwłaszcza dzięki lepszemu filtrowaniu po właściwościach i wariantach.

Shopware PWA do progresywnych aplikacji webowych

Nową funkcją, która jest bardzo korzystna w Shopware 6, jest tak zwany framework PWA. Został on zaprojektowany, stworzony i bezproblemowo zintegrowany z Vue Storefront, aby zapewnić jeszcze bardziej elastyczny frontend. Jest to nowoczesna technologia, która zapewnia niemal nieograniczoną kreatywność projektantom stron internetowych i programistom. Technologia ta jest wydajna i kompatybilna z wieloma funkcjami. Shopware PWA sprawdza się szczególnie dobrze w projektach korporacyjnych.

Zalety Shopware 6 dzięki Shopware Markets

Dzięki funkcji Shopware Markets połączenie wszystkich kanałów sprzedaży stało się jeszcze łatwiejsze. Dzięki temu każdy sprzedawca może łatwo rozpocząć działalność w serwisie eBay lub Amazon i w każdej chwili uzyskać dostęp do konfiguracji w panelu administracyjnym. Do innych zalet tego rozwiązania dla Shopware 6 należą również: synchronizacja z istniejącymi produktami typu marketplace, połączenie z międzynarodowymi platformami sprzedażowymi, proste mapowanie kategorii, właściwości i jednostek miary, proste przesyłanie danych.

Prężna internacjonalizacja dzięki Shopware 6

Mówiąc o zaletach Shopware 6, nie należy zapominać o internacjonalizacji. System został nie tylko dostosowany do sytuacji prawnej w różnych krajach, ale także wyposażony w szereg przydatnych funkcji. Możliwy jest nie tylko wybór różnych walut i języków, ale także cen opartych na regułach, dzięki którym można optymalnie dostosować ceny do rynków docelowych i mieć nad nimi pełną kontrolę. Kanały sprzedaży dopasowane do specyfiki danego kraju oraz konfigurowalne naliczanie podatków stanowią ponadto wartość dodaną przy zastosowaniu oprogramowania na skalę światową.

Niezwykle wydajna nakładka B2B

Shopware 6 posiada jeszcze jedną dużą zaletę, a mianowicie niezwykle wydajny framework B2B z bogatym zestawem funkcji. Nakładka B2B jest zawarta w Shopware Enterprise i udostępnia wiele funkcji istotnych dla modelu B2B, w tym: ukierunkowane podejście do klienta dzięki funkcjom cenowym dostosowanym do potrzeb klienta, szybkie zamówienie, zarządzanie kontaktami i adresami, szeroka kontrola uprawnień i ról oraz procesy budżetowania. Dzięki dużym możliwościom integracji nakładka B2B doskonale dostosowuje się do różnych modeli biznesowych i optymalizuje przepływy pracy nawet w największych firmach.

Bezpieczne płacenie z PayPal

W Shopware 6 moduł PayPal jest już zainstalowany i dzięki temu wystarczy go jedynie aktywować. W ten sposób można łatwo dokonywać bezpiecznych płatności na ponad 200 rynkach i w ponad 100 walutach. Klienci nie muszą posiadać konta, aby zapłacić, PayPal przejmuje zarządzanie ryzykiem. PayPal stanowi zatem kompletne rozwiązanie płatnicze dla wielu sklepów internetowych.

Szerokie możliwości rozbudowy systemu

Jedną z ważnych zalet Shopware 6 jest możliwość rozbudowy systemu, który jest bardzo elastyczny i dzięki temu może być dostosowany do różnych wymagań projektowych. Struktura modułowa oznacza, że można szybko rozbudować infrastrukturę o aplikacje i motywy według własnych potrzeb. Menedżer wtyczek w obszarze administracyjnym zapewnia profesjonalną administrację. Ponadto, stale rozwijający się ekosystem sklepu Shopware Community Store jest ważnym czynnikiem na drodze do sukcesu produktu.

E-commerce bez granic ze sklepem internetowym na Shopware
Obejrzyj film producenta zaprezentowany poniżej i przekonaj się, dlaczego warto założyć sklep internetowy Shopware i jaką wartość dodaną może on wnieść do Twojego biznesu:

Podsumowanie

Jeśli chcesz zagłębić się w temat odpowiedniego oprogramowania e-commerce, ponieważ chcesz na przykład stworzyć sklep internetowy, powinieneś wziąć pod uwagę oprogramowanie Shopware. Zalety Shopware 6, które przedstawiłem powyżej, są bardzo wymowne i przysparzają sprzedawcom internetowym wiele korzyści. Bardzo często moi klienci pytają mnie, jakie oprogramowanie mogę polecić dla ich modelu biznesowego i które najlepiej nadaje się do danej koncepcji biznesowej. A oprogramowanie Shopware bardzo często odgrywa tu pierwszą rolę! Dzięki jego wszechstronności, możliwościom adaptacji i rozbudowy jako agencja Shopware możemy wdrożyć wiele ciekawych koncepcji e-commerce. Wierzę również, że w najbliższych latach Shopware będzie się nadal rozwijać, a jego udział w rynku będzie wzrastał, nie tylko w Niemczech czy krajach niemieckojęzycznych, ale także na całym świecie. Mogą się do tego przyczynić zalety Shopware 6.

Łukasz Chabiniak

Doradca w branży e-commerce i współzałożyciel agencji interaktywnej Crystalcomp. Z zamiłowania ekspert ds. e-commerce i bloger szczególnie zainteresowany tematami takimi jak user experience design, marketing internetowy i SEO. W czasie wolnym chętnie czyta książki przygodowe i artykuły z dziedziny nauk przyrodniczych. Prywatnie fan skoków narciarskich.

Łukasz Chabiniak

Doradca w branży e-commerce i współzałożyciel agencji interaktywnej Crystalcomp. Z zamiłowania ekspert ds. e-commerce i bloger szczególnie zainteresowany tematami takimi jak user experience design, marketing internetowy i SEO. W czasie wolnym chętnie czyta książki przygodowe i artykuły z dziedziny nauk przyrodniczych. Prywatnie fan skoków narciarskich.

Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Wakacje w e-commerce – szansa czy zagrożenie?

Wakacje w e-commerce – szansa czy zagrożenie?

Lato czas zacząć, a zarazem wakacje w e-commerce! Robi się coraz cieplej, ludzie coraz chętniej wybierają się na wycieczki i spędzają coraz więcej czasu na dworze, uprawiając sport lub grilując. Niemniej jednak razem z nadejściem lata rozpoczął się czas urlopów, wiele...

Agencja Shopware z Polski

Agencja Shopware z Polski

Innowacyjne oprogramowanie do tworzenia sklepów internetowych Shopware staje się coraz bardziej popularne nie tylko w Niemczech i pozostałych krajach niemieckojęzycznych, ale także na całym świecie. Każdego roku platforma Shopware wchodzi na kolejne rynki, w związku z czym cała społeczność Shopware rozrasta się w szybkim tempie. Jednym z tych rynków w ostatnich latach stała się niewątpliwie Polska.

Ceny Shopware – kilka słów o nowym modelu licencyjnym

Ceny Shopware – kilka słów o nowym modelu licencyjnym

Jeśli chodzi o wybór odpowiedniego oprogramowania do tworzenia sklepów internetowych, to każdy właściciel sklepu internetowego dokładnie przygląda się kosztom. System sklepowy jest kluczowym elementem każdego sklepu internetowego i odgrywa ogromnie ważną rolę dla...